Քիչ առաջ ոստիկանության զորքերը մտան Էջմիածին քաղաք։ Երկու ավտոբուս է բերվել Էջմիածին, որոնք, ըստ երևույթին, սպասում են հրահանգի։ Մայր Աթոռի բակում իրավիճակը գերլարված է։ Հավաքված քաղաքացիները թույլ չտվեցին իրավապահներին իրենց հետ տանել Շիրակի թեմի առաջնորդ Միքայել Սրբազանին։ Այստեղ են ժամանել նաև կարմիրբերետավորները։ Մայր Աթոռի մոտ հավաքված քաղաքացիները կոչ են անում բոլոր հայերին հավաքվել Մայր Աթոռի բակում և կանգնել ի պաշտպանություն Եկեղեցու։               
 

Անվտանգություն և առաջընթաց. «Հանրապետականի» միակ ծաղիկը

Անվտանգություն  և առաջընթաց. «Հանրապետականի» միակ ծաղիկը
24.03.2017 | 10:11

Այո, Հայաստանի հանրապետական կուսակցության կարգախոսը, որով այն իր նախընտրական քարոզարշավն է անցկացնում: Այս բովանդակությամբ կարգախոսի ընտրությունը հասկանալ է տալիս, որ երկրի համար առաջնային նշանակություն ունեցողը այդ հարցերն են, հանուն որոնց կուսակցությունը մտել է ընտրապայքարի մեջ և հնարավոր հաղթանակի դեպքում իր կազմավորած կառավարության գերակա խնդիրը պետք է լինի մեր երկրի անվտանգության ու առաջընթացի ապահովումը:

Տեղին է հիշեցնել մեր ընտրողին, որ հանրապետական կուսակցությունը արդեն երկար տարիներ գտնվում է երկրի իշխանության ղեկին: Այդ ընթացքում առաջադրվել են նաև այլ կարգախոսներ՝ բարեկեցիկ, ապահով: Ինքնաբերաբար առաջացող հարցը, թե այդ կարգախոսներից յուրաքանչյուրին հաջորդած ժամանակաշրջանում դրանցից որն ինչ չափով է իրականացվել, ունի իր պատասխանը: Այդ պատասխանը կարող է տալ յուրաքանչյուր քաղաքացի, որը, ի հեճուկս այս իշխանությունների, դեռ գտնվում է իր հայրենիքում, կամ նա, ով չդիմանալով «ապահովության» ու «բարեկեցության» հմայքներին, լքել է այն: Կարգախոսի ընտրությունը ենթադրում է, որ առաջիկա ընտրական ժամանակահատվածի համար մեր հասարակական կեցության այդ բաղադրիչների բարելավումը ամենաէական խնդիրն է: Իսկ դրա փոփոխությունը, բնականաբար, պետք է նշանակի, որ նախորդի հետ կապված ողջ անելիքը բարեհաջող իրականացվել է: Իսկ բովանդակային առումով այդ կարգախոսները միմյանցից որքա՞ն են տարբերվում: Եթե իրար կողքի դնենք այդ երեք կարգախոսները՝ բարեկեցիկ, ապահով, անվտանգ, ապա կտեսնենք, որ դրանց միջև տարբերություն գրեթե չկա: Ասել է թե` այս իշխանությունների կառավարման երկար ու ձիգ տարիներին երկրում ոչինչ դեպի լավը չի փոխվել, կամ, այլ կերպ ասած, ոչինչ չի արվել ընտրած կարգախոսը կյանքի կոչելու համար: Իրավունք ունենք ենթադրելու նաև, որ կարգախոսի ընտրությունը իշխանության իրական նպատակների հետ ըստ էության կապ չի էլ ունեցել:


Փորձենք հասկանալ, թե այժմ ի՞նչ վիճակում է մեր երկրի անվտանգությունը, առաջընթացի ո՞ր հանգրվանում ենք մենք այժմ, և թե ինչ բովանդակային խորություն կարող է ունենալ իշխանությունների ուղերձը:
Անվտանգություն: Որո՞նք են այն հիննախնդիրները, որ կարող են սպառնալ մեր երկրի անվտանգությանը, ինչպիսի՞ վիճակ է այժմ դրանցից յուրաքանչյուրում, և ի՞նչ միջոցներ ու ճանապարհներ կան այդ սպառնալիքները չեզոքացնելու համար: 1. Արցախի դեռևս չճանաչված հանրապետության ֆիզիկական գոյությանը սպառնացող թշնամին, որ սպառնում է նաև Հայաստանի Հանրապետության խաղաղ կեցությանը: 2. Մեր պաշտպանական կարողությունները: 3. Մեր դիվանագիտությունը: 4. Մեր տնտեսությունը:
Որպեսզի հասկանալի լինի, թե ինչ կերպ է հնարավոր չեզոքացնել Ադրբեջանի հավակնությունները Արցախի տարածքների նկատմամբ, պետք է նախ հասկանալ նրա իրական պահանջները իրենց ամբողջության մեջ: Իսկ դրանք, այդ պահանջները չեն սահմանափակվում Արցախի շուրջ ստեղծված անվտանգության գոտիով, և ոչ էլ բուն Արցախի տարածքով: Նրանց հավակնություններն ընդգրկում են նաև Հայաստանի Հանրապետությունը: Այն կարծիքը, թե մենք կզիջենք անվտանգության գոտու տարածքները, և Ադրբեջանը կճանաչի Արցախի անկախությունը, այսօրվա իրողությունների մեջ տեղավորել հնարավոր չէ: Այդպիսի առաջարկ արված է կողմերին, որին, ըստ ամենայնի, բանակցություններում հայկական կողմը ներկայացնողները համաձայն են, իսկ ադրբեջանական կողմը ոչ միայն չի նստում այդ սեղանի շուրջը, այլև ամենօրյա սահմանային միջադեպերի սադրումով արտահայտում է իր արհամարհանքը այդ առաջարկների նկատմամբ: Ինչպես ստեղծված վիճակի վերաբերյալ իր միտքը ձևակերպեց մեր քաղաքագետներից մեկը, իր ապակառուցողական դիրքորոշումով Ադրբեջանը մեզ կանգնեցրել է երկընտրանքի առաջ: Ասել է թե` հայտնվել ենք մի իրավիճակում, որտեղից ելք չենք տեսնում, կամ ավելի ճիշտ կլինի ասել, այդ ելքի բանալին մեր ձեռքում չէ: Պիտի ենթադրել, որ այդ բանալին մեզ երկընտրանքի առաջ դնողի ձեռքում է: Եվ սա լիովին արտահայտում է իշխանությունների պատկերացումները ստեղծված իրավիճակի մասին: Ըստ այդմ էլ գործում են իշխանությունները՝ բանակցային գործընթացում սպասողական կեցվածքով, սահմանային սադրանքներին պատշաճ պատասխանելու փոխարեն՝ զսպվածությամբ: Ինչի՞ վրա են դնում հույսները: Գուցե՝ որ մի օր Ադրբեջանը հե՞տ կկանգնի իր հավակնություններից, թե՞ այդ բանին նրան կհարկադրեն միջնորդները: Իհարկե, Ադրբեջանը երբեք ինքնակամ հետ չի կանգնի իր նպատակներից: Այդպիսի միտք թույլ տալն անգամ դիվանագիտական կարճամտություն է:

Այն փաստը, որ Մինսկի խմբի համանախագահ երկրները հավասարության նշան են դնում հակամարտության կողմերի միջև անգամ ապրիլյան պատերազմից հետո, չբաժանելով թացը չորից, անհավանական է դարձնում նաև հակառակորդի նկատմամբ նրանց կողմից հարկադրանք կիրառելով խաղաղության հասնելու հնարավորությունը:
Ի՞նչ են արել մեր իշխանությունները մինչ օրս, որ ապահովեն երկրի, ժողովրդի անվտանգությունը: Ադրբեջանական կողմից անընդհատ սադրվող սահմանային միջադեպերում հայկական կողմը մշտապես հանդես է գալիս հրադադարի ռեժիմը պահպանողի դիրքերից: Արդյունքում մենք տալիս ենք բազմաթիվ ցավալի կորուստներ: Դրանք ոչ մի քաղաքական գնահատական չեն ստանում միջնորդների կողմից, ավելին՝ համանախագահ երկրներին սովորեցնելով իր անվերահսկելի վարքագծին, Ադրբեջանը դառնում է է՛լ ավելի սանձարձակ: Եվ կապ չունի, թե մենք քանի անգամ և ի՛նչ տոնայնությամբ մատնացույց կանենք համանախագահներին այդ խախտումները, խնդրելով կարգի հրավիրել Ադրբեջանին և հավասարության նշան չդնել մեր միջև:


Այդ անկամ գործելաոճը ադրբեջանական ղեկավարության մեջ հասունացրեց անգամ պատերազմի միջոցով խնդիրը լուծելու հավանականությունը: Եվ նրանք սանձազերծեցին ապրիլյան պատերազմը, որտեղ թշնամու մտադրությունները ձախողվեցին միայն սահմանին կանգնած մեր սպաների ու զինվորների խելահեղ հայրենասիրության ու պատվախնդրության հաշվին: Ճիշտ է, մեր իշխանություններն ու նրանց խոսափող լրատվամիջոցները չխորշեցին այդ ամենը նաև որպես բարձրագույն ռազմական ղեկավարության ծրագրային աշխատանքի արդյունք ներկայացնելուց:
Ապրիլյան պատերազմը վեր հանեց բազմաթիվ խնդիրներ, որոնք մինչ այդ օրակարգում չկային այն պատճառով, որ համարվում էին կամ ներկայացվում որպես պատշաճորեն լուծված: Առաջին խնդրահարույց փաստը պատերազմի սկսման հանկարծակիությունն էր մեր (նկատի ունեմ նաև Արցախի) բանակի համապատասխան ստորաբաժանումների և ղեկավարության համար: Հաջորդը մեր բանակի զենքի հնությունն ու մաշվածությունն էր, սահմանին կանգնած մեր զինվորների նյութական ու զինական անապահովությունը, սահմանային հենակետերի պաշտպանական ամրությունների խոցելիությունը: Անգամ ամենօրյա սահմանային միջադեպերի մասին պատմող ռեպորտաժներից երևում էր, որ մեր դիրքերում, միջին որակի հողային ամրություններից բացի, որևէ բան չկար զինվորին հակառակորդի հանկարծակի հարձակումից կամ հեռահար կրակից պաշտպանելուն կոչված: Մեկ էլ հենակետ տանող ճանապարհին կախված պահածոյի թիթեղյա տուփերի շարանը որպես «ձայնային ազդանշանային համակարգ»: Թե ինչպես է զինվորն ապահովվում անձնական պարագաներով, դրա մասին էլ գիտենք: Ծնողների ծանրոցներով բեռնված երթուղայիններն ամեն օր են գնում դիրքեր ու վերադառնում:
Այդ բոլոր կասկածները իշխանությունները ժխտում էին հավաստիացումներով, թե բոլոր տարիներին բանակի բոլոր օղակների կողմից սրբորեն կատարվել են այն մատակարարումներն ու ներկրումները, որոնք անհրաժեշտ են եղել բանակի նյութական և ռազմական պահանջների համար:


Անդրադառնանք մի քանի փաստերի, որոնք տեսանելի են դարձնում իշխանությունների հավաստիացումների արժեքը պաշտպանության ոլորտին հատկացվող միջոցների խելացի, խնայողական տնօրինման մասին: Պաշտպանության նախարարը, երբ նոր էր նշանակվել, առիթ ունեցավ պատասխանելու Գեղարքունիքի մարզի կարտոֆիլագործների խնդրանքին՝ եթերում: Պատասխանը, որքան էլ այն իրավիճակը հանգուցալուծելու հավակնություն ուներ, ավելի շուտ բացեց բանակի նյութական ապահովման ոլորտի իրական վիճակը: Կարտոֆիլագործները բողոքում էին իրենց արտադրանքը բանակի համար գնել ցանկացող մատակարարների առաջարկած գնից՝ մեկ կգ կարտոֆիլի դիմաց քառասուն դրամ: Նրանք դիմում էին պաշտպանության նախարարին, խնդրելով միջամտել այդ իրավիճակին և հնարավոր դարձնել գնման գինը բարձրացնել մինչև վաթսուն դրամ մեկ կգ կարտոֆիլի համար, որպեսզի հնարավոր լինի աշխատել: Նախարարը ժպիտը դեմքին հորդորում էր նրանց «լեզու գտնել» մատակարարների հետ, ցույց տալով, որ ըստ էության այդ ոլորտում ինքը իրական միջամտություն անելու լիազորություն չունի: Այդ նույն զրույցի ժամանակ հայտնի դարձավ, որ մատակարարը, որ ցանկանում է արտադրողից գնել կարտոֆիլը մեկ կգ-ի համար վճարելով քառասուն դրամ, միաժամանակ արդեն պաշտպանության նախարարության հետ ունի պայմանավորվածություն նույն մեկ կգ կարտոֆիլը նրան հարյուր դրամով վաճառելու մասին:


Ի՞նչ կարելի է հասկանալ սրանից: «Մատակարարը» հավակնում է միայն առքուվաճառքի գործառույթով աշխատել մեկուկես անգամ ավելի, քան բուն արտադրողը, որ իր աշխատանքի արդյունքին հասնելու համար հազար ու մի դժվարություն ու զրկանք է հաղթահարել: «Մատակարարին» սկզբունքորեն չի հետաքրքրում` իր բերքը մեկ կգ-ը քառասուն դրամով իրեն վաճառած գյուղացին արդյո՞ք կկարողանա հաջորդ տարի էլ կարտոֆիլ արտադրել, թե՞ չկարողանալով վճարել արտադրական ծախսերի, վարկերի ու մնացածի համար, կսնանկանա ու կկորցնի ունեցվածքը: Բանակի մթերային ապահովության միայն մի ապրանքատեսակի՝ կարտոֆիլի մատակարարման գործին խառնված միջնորդը հավակնում է յուրացնել այդ նպատակով բանակին հատկացված ողջ գումարի 60 տոկոսը: Եվ սրան չի կարողանում հակազդել պաշտպանության նախարարը: Ներկա, թե նախկին, կարևոր չէ: Ո՞վ է այդ ամենազոր «մատակարարը»: Ի՞նչ օրենք է նրան թույլ տալիս բերքահավաքի սեզոնում գյուղացու հաշվին աշխատել այդ ահռելի գումարները: Ո՞Ւմ հաշվին են մսխվում այն լրացուցիչ վճարները, որ միայն մեկ կգ կարտոֆիլի համար կազմում են վաթսուն դրամ: Ո՞Ւմ և ինչի՞ համար է ստեղծված այդ ինստիտուտը՝ բանակում կոռուպցիան նվազեցնելո՞ւ:
Կամ թե, վերջերս վարչապետի խոսքում դուրս սպրդած այն իրականությունը, որ անհաջող կերպով փորձեց քողարկել պաշտպանության նախարարը՝ վառելիքի անորակության պատճառով մեր զինտեխնիկայի գործարկման պրոբլեմների մասին նույն քառօրյա պատերազմի ժամանակ: Իսկ արդյոք նույն պատճառով չէ՞, որ մեր զինվորները կռվում են անցյալ դարի 80-ական թվականների զենքով (բանակի ղեկավարության խոստովանությամբ):
Հետաքրքիր է: Մենք` ՀՀ հասարակ քաղաքացիներս, կարո՞ղ ենք հարցնել, թե տարեկան կտրվածքով, ըստ ապրանքային խմբերի, որքա՞ն գումար է վճարվում բանակի միջոցներից, այդ ապրանքները արտադրողից մինչև «բանակի դուռը» հասցնող «մատակարարին»: Իհարկե, մեզ չեն պատասխանի: Ըստ այդմ, մենք իրավունք ունենք ենթադրելու, որ բյուջեից բանակի նյութապահովման նպատակով հատկացվող ֆինանսական միջոցների նկատմամբ բանակի ու «մատակարարի» հավակնությունները հավասար են:


Վերջապես, պարզ է, որ «մատակարարը» իր լիազորություններով գտնվում է պաշտպանության նախարարի և գերագույն գլխավոր հրամանատարի միջև:
Հիմա հաշվի առնելով նոր նախարարի ակտիվ գործունեության շղարշը, զեկույցները՝ դիրքերում արված էական աշխատանքների, դիրքերում կանգնած մեր զինվորներին դիտարկման, տեղորոշման տեխնիկական միջոցներով ապահովելու մասին, հարց է առաջանում, ի՞նչ միջոցներ են ծախսվել դրանց վրա: Իհարկե, չնչին միջոցներ: Բյուջեից լրացուցիչ զգալի հատկացումներ, կարծում եմ, չեն արվել` դրանց բացակայության պատճառով: Այսինքն, դրանց վրա ծախսվել են քառօրյա պատերազմից հետո կատարված դրամական միջոցների հանգանակությունից հավաքված փողերը: Բայց դրանք ընդամենը մի քանի միլիարդ դրամ գումար էին: Եվ եթե դրանց ծախսով կատարված փոփոխություններով հաջողվել է վիճակ շտկել (իսկ որ այն ինչ-որ տեղ շտկվել է՝ փաստը փետրվարին հակառակորդի ձախողված դիվերսիան էր), ապա պատկերացնելով, թե էլ ինչ կարելի էր անել զինվորների անվտանգությունն ու պաշտպանունակությունը բարձրացնելու համար, բայց չի արվել երկար տարիներ, տարակուսում ես: Ընդամենը չորս պատերազմական օրերը վեր հանեցին մեր պաշտպանական կառույցի ու նրա ղեկավարության աշխատանքի ողջ պատկերը: Հետևությունները, մեղմ ասած, ամոթաբեր են մեր երկրի, երկրի իշխանության համար:


Ի՞նչ փաստարկներ կարող են ներկայացնել իշխող կուսակցության բանախոսները որպես անվտանգության ապահովման գործառույթում իրենց ձեռքբերում: Մեր մարտունակ բանակի առկայությունը, ինչպես և նրա հաղթանակները մեր իշխանությունները ներկայացնում են որպես իրենց ձեռքբերում, առանց պատասխանելու այն հարցին, թե արդյոք ինչպիսի՞ն կլիներ այն, եթե իրենց թողտվությամբ չթալանվեին բանակին հատկացված միջոցները:
Չեմ կարող լռության մատնել «Իսկանդերների» առկայությունը մեր բանակի զինանոցում, որ պատերազմից անմիջապես հետո իշխանական լրատվամիջոցներով անընդհատ տարփողվում էր որպես ապշերոնյան խանի գլխին կախված մահացու սպառնալիք: Մի բան մնաց անհասկանալի` ինչո՞ւ չէին դրա մասին խոսում մինչև ապրիլյան պատերազմը, եթե մինչ այդ ունեինք այդ զենքը, և ինչո՞ւ չէին կիրառում այն ադրբեջանական որևէ ռազմավարական օբյեկտի նկատմամբ: Հավանաբար, դրա թույլտվությունը չունեին: Այժմ, երբ ոչ պատերազմ-ոչ խաղաղություն է, այդ զենքի առկայության արժեքը զրո է: Այն չի պաշտպանում մեր զինվորին հակառակորդի դիպուկահարի կրակոցից:


Տակը մնաց Ազգ-բանակ լոզունգը: Այն լոզունգային հայտարարություններից այն կողմ չի անցել, քանի որ հայեցակարգ, որպես այդպիսին, չի ներկայացվել, նպատակներ չեն դրվել, դրանց իրականացման ժամկետներ չեն սահմանվել, դրամական միջոցների ձեռքբերման աղբյուրներ չեն նշվել: Գրեթե՝ ինչպես բարեկեցիկ կամ ապահով Հայաստանի դեպքում:
Իսկ ի՞նչ կարելի էր անել մեր երկրի անվտանգությունը շատ ավելի նախանձելի վիճակի բերելու համար, որ չի արվել, ու կարծես այդպիսի մտադրություն էլ չկա:


Այժմ վերադառնանք փորձագետի այն մտքին, որ Ադրբեջանը իր վարքագծով երկընտրանքի առաջ է կանգնեցրել Հայաստանին: Ասում է մեկ բան, անում մեկ այլ բան, այսօր համաձայնվում համանախագահների առաջարկին, վաղը հետ կանգնում դրանից, ամեն օր սահմանի տարբեր հատվածներում խախտում է հրադադարի ռեժիմը, կիրառելով հրաձգային զինատեսակներից մինչև հրետանային համակարգեր, դիվերսիոն ներթափանցման փորձեր ձեռնարկում թե՛ Հայաստանի, թե՛ Արցախի սահմանին:
Կարող ենք ասել, որ մենք ինքներս ենք մեզ դրել երկընտրանքի առաջ, ոչ թե Ադրբեջանը: Եթե մենք չենք անում այն, ինչը անհրաժեշտ է անել, որպես պատասխան Ադրբեջանի սանձարձակության, ապա գտնել այդ իրավիճակի համար երկրորդ ճշմարիտ ելք, իհարկե, հնարավոր չէ: Եվ փնտրելու կարիք էլ չկա: Իսկ ո՞րն է անհրաժեշտ պատասխանը, որ մենք պիտի ընտրենք և հետևողականորեն այդ ճանապարհով գնալու դեպքում մե՛նք Ադրբեջանին կանգնեցնենք երկընտրանքի առաջ: Արցախի և Հայաստանի սահմաններին Ադրբեջանի զինուժի կողմից իրականացվող ցանկացած խախտում (դա կարող է լինել հենակետերի հրետակոծություն, դիրքապահների վրա հրաձգային զինատեսակներից կրակ, գյուղատնտեսական աշխատանքներ կատարող քաղաքացիական անձանց վրա կրակ, բնակավայրերի հրետակոծություն և այլն), պետք է ստանա անհետաձգելի և անհամարժեք պատասխան: Այն դիրքը, որտեղից կրակել են մեր դիրքերի վրա, պետք է ոչնչացվի: Եթե այն գտնվում է ավելի նպաստավոր տեղանքում, քան մեր դիրքերն են, պետք է վերցնել անվերադարձ: Նույնը՝ Տավուշի մարզի գյուղացիությանը այդքան անհանգստություն ու վնաս պատճառող այն դիրքերի դեպքում, որտեղից հրետակոծում են գյուղերի բնակելի տները, մանկապարտեզները, դպրոցները, միջհամայնքային ճանապարհները, դաշտերն ու այգիները: Դրանք պետք է ոչնչացվեն և դիրքերը պահվեն մեր ձեռքում: Թե դրան ի՞նչ անուն կտան ազերիական մեկնաբանները, ի՞նչ պիտակներով կներկայացնեն «միջազգային հանրությանը», ոչ մի նշանակություն չունի: Թե ինչպիսի՞ հետևանքներ կունենան այդպիսի գործողությունները, դժվար չէ պատկերացնել: Դրա համար մեր զինվորականների գործողություններին զուգահեռ և համընթաց պետք է աշխատի նաև դիվանագիտությունը, յուրաքանչյուր այդպիսի քայլի բազմակողմանի մեկնաբանման և հիմնավորման ուղղությամբ: Իսկ որ դրանք հիմնավոր են և մեկնաբանելի, դրանում ոչ մի կասկած չկա: Անկախ բանակցային գործընթացի նկատմամբ ադրբեջանական կողմի տեսակետից, մեր զինվորների վրա դարանակալ կրակոցները կամ քաղաքացիական բնակչության հրետակոծումները ոչ մի արդարացում չունեն: Եվ եթե մեր զինուժը ավերի այդ հենակետերը, անհրաժեշտության դեպքում դիրքերն առաջ տանի այնպես, որ թշնամուն հարկադրի ձեռնպահ մնալ որևէ սադրանքից, ապա երկընտրանքի առաջ կկանգնի հակառակորդը: Բանակցե՞լ, թե՞ կենդանի ուժի կորուստներ տալ ու դիրքեր զիջել սահմանին: Ինչպիսի՞ն կլինի միջնորդների, միջազգային հանրության արձագանքը այդպիսի մարտավարությանը: Ոչ ավելի աննպաստ, քան հիմա: Մեր դիվանագիտական օղակի ծառայողները պատրաստ պիտի լինեն իրադարձությունների զարգացման և դրանց մեկնաբանության ցանկացած տարբերակին, ոչ մի տեղ չթողնելով հակառակորդի հնարավոր առաջխաղացման համար: Այդ ամենը ի՞նչ անդրադարձ կունենա Ադրբեջանի իշխանությունների ռազմատենչ հռետորաբանության վրա: Իրադարձությունների այդպիսի զարգացումը կտանի նո՞ր պատերազմի: Ոչ: Իրադարձությունների այդպիսի զարգացումը շատ արագ և մատչելի կհասկացնի մեր հակառակորդին, որ իրենք տանուլ են տալիս: Եվ` ամեն ինչ: Ո՛չ միայն Արցախը, ո՛չ միայն պատերազմը, այլև իրենց երկրի ամբողջականությունը: Որովհետև Ադրբեջանի տարածքում ապրող բնիկ ժողովուրդներին, որոնք այդ երկրի բնակչության մեջ բավական մեծ թիվ են կազմում, ադրբեջանական իշխանությունները բռնի ուժով են պահում իրենց ենթակայության տակ: Ներքաղաքական այնպիսի իրավիճակները, որոնք կարող են հաջորդել հակառակորդի սահմանային ռազմավարության ձախողումներին, արդեն այլ իներցիա կունենան և բոլորովին այլ հնարավորություններ կդնեն այդ ժողովուրդների առաջ:
(շարունակելի)


Վահրամ ԲԱՅԱԴՅԱՆ

Դիտվել է՝ 1443

Մեկնաբանություններ